Jambo - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Ineke Felen - WaarBenJij.nu Jambo - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Ineke Felen - WaarBenJij.nu

Jambo

Door: inekefelen

Blijf op de hoogte en volg Ineke

24 Juni 2010 | Kenia, Gatitu

Hallo allemaal,
Even een berichtje uit Gatitu, plaatsje bij Nyeri. Ik heb een goede vlucht gehad en ben nu al weer 4 dagen hier. De tijd gaat snel, de mensen zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij! Ik heb al zoveel gedaan! De eerste dag, dag van aankomst, ben ik al direct bij de kinderen in het huis in Nyeri op bezoek geweest, schatjes zijn het, komen direct naar je toe of ze je al jaren kennen. Ze hebben zich een voor een met een liedje aan mij voorgesteld. Ik woon in Gatitu, waar het nieuwe kinderhuis gebouwd wordt, het is bijna klaar en vandaag heb ik op een kinderkamer de randjes bij het plafond opgevuld met filler.De arbodienst kennen ze hier niet, ik stond op 2 schragen met een plank erover en daarop een emmer en ja je raadt het al, ik stond op de emmer:) Morgen kan ik dan hopelijk gaan schilderen.Gisteren al op safari geweest,en al de nodige neushoorns, giraffen, apen e.d. gezien.(Voor de collega's HB:vandaag in een hospice geweest, waarschijnlijk ga ik daar volgende week helpen met eten. De dagen zijn ontzettend gevuld, je hoeft je niet te vervelen. De was moet gedaan worden (zelluf wassen voor GJ;). Mariette, ik heb Janet ook ontmoet, is ook een schatje!De kaart heb ik aan haar gegeven, ze had ook een foto van Pieter en jou! Nou dit was het voorlopig even, ik heb wat foto's bijgevoged voor het plaatje!
Liefs allemaal

  • 24 Juni 2010 - 13:57

    Floran:

    Klinkt goed moeders! Al helemaal ingeburgerd begrijp ik! :p

    En jij gaat 1 x op reis en ziet al meer beesten dan ik op al mijn trips heb gezien...het is niet eerlijk!! ;)
    Maar het is je gegund.

    Heb je btw ook toegevoegd op Skype, dus als je ergens in de drukke dagen vrij hebt...:)

    Oh, en als ik je wil sponsoren kan dat gewoon naar jouw eigen rekening?

    Groetjes en nog veel plezier gewenst!

  • 24 Juni 2010 - 15:03

    Piet:

    Super Ineke...Blijf genieten daar. Heel veel groetjes.

  • 24 Juni 2010 - 17:16

    Tiny Graafland:

    He, hallo Ineke...
    Oh, wat zien die kindjes er schattig uit!Fijn dat je je daar zo nuttig kunt maken!!Dus deze dagen houd je je met klussen bezig!! Het gaat cast allemaal in een ander tempo als hier,toch??
    Nou Het is heel leuk je ver,slag te lezen en je foto's te bekijken,dus ik wacht met spanning op je volgende verhaal!
    geniet van deze belevenis,en ik volg je op de voet...
    Liefs Tiny

  • 24 Juni 2010 - 18:39

    Hannie En Cees:

    Ha Ien,

    4 dagen en dan al zoveel gezien en gedaan. Dat belooft nog wat voor komende weken.

    Succes

  • 24 Juni 2010 - 19:35

    Ria Wientjens:

    Ha die Ien!!! Sta ik hier gehaktballetjes te maken voor het "geslaagd" feest, morgen vrijdag, voor Sanne. Het is 1-0 nu, hoor ik hier voor Nederland tegen Kameroen. De hele buurt staat op zun kop en dat Ien mis je nu natuurlijk. Stijn is weg naar zijn vrienden, Bas helemaal in voor Oranje?? en vooral bier vrees ik en zelfs Sanne in een shirtje nummero negen van van Nistelrooy. Tja van je kinderen moet je het hebben. Het zal jou even een zorg zijn...De eerste foto's zijn al leuk...maar ik neem aan dat ze de filler wel in een emmer doen ipv op de schragen. dikke knuffel van mij

  • 27 Juni 2010 - 10:58

    Little Sis Annetta:

    Ha die Ien,

    Goed om te lezen dat het je daar prima bevalt en je je nuttig kunt maken en verven is jouw ding dus wat dat betreft hebben ze aan jou een goede kracht.
    De foto s geven al een plezierige indruk(die kinderkopjes!!!) met een leuk verslag erbij.
    Ien , vanuit een warm Nederland kijk ik uit naar een volgend verslag en geniet er van.

    liefs Annetta

  • 27 Juni 2010 - 13:00

    Nikay:

    Moeders!

    Het gaat je goed af daar, zie ik!
    Mocht het eten niet zo smaken om de een of andere reden, ik heb wel eens vernomen dat een lekker sausje een wereld van verschil kan zijn! ;)
    Kijk uit voor de jungle patrouille (losgeslagen olifanten uit Jungle Book), groetjes aan Mogli en succes met alles wat je gaat doen!

    Ps: ook ik heb je aangemeld op Skype!

    Nieks


  • 27 Juni 2010 - 15:22

    Ellen En Maria:

    Hoi Ineke,
    leuk om te lezen, dat jij het na de zin hebt. De fotos geven een goede en sfeervolle indruk van je leefomgeving. De stoelendans heb ik al aan de kinderen op mijn school laten zien- prachtig! Wij zijn erg trots op jouw. Dikke kus Ellen en Maria

  • 27 Juni 2010 - 16:30

    Nel En Piet:

    Hpi Ineke

    Blij te lezen dat het goed gaat met je in Afrika, hier alles oke in het zuiden van Portugal , we hebben de verhuizing overleefd en de kattenvrienden doen het prima,ze zitten alleen weer in de kleutertijd dus veel kom eraf, doe niet, laat dat
    maar ja het zal wel weer in een rustig vaarwater komen.
    Doe voorzichtig, geniet van je mooie 6 weken en we houden kontakt.
    Kus Piet en Nel

  • 27 Juni 2010 - 17:00

    Fem:

    Hallo Ineke
    het is nu al weer een week geleden dat je bent gegaan,en het is fijn om te lezen dat het je goed gaat en dat zoveel te doen hebt.
    prachtig die neushoorns.
    welke dieren kom je dicht bij huis tegen?
    Wel hier is het heerlijk warm,en een live concert komt mijn huiskamer binnen vanuit de Goffert ik zie ik er naar uit je volgende verslag te lezen
    groetjes

  • 29 Juni 2010 - 13:07

    Tessa:

    Hoi Ineke!!
    Fijn te lezen dat het goed gaat, geniet van de kids en de mensen,
    Liefs Tessa

  • 29 Juni 2010 - 21:41

    Carla Böhm:

    Hallo Ineke,
    Ben net ingelogd op je site. Je hebt het al helemaal naar je zin zo te lezen.Leuke foto's doen mij weer herinneren aan de tijd dat wij in
    Afrika woonden.Veel succes en plezier met je kinderen!

  • 30 Juni 2010 - 06:41

    Ger En Elly:

    Ha Ien,

    Leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt. We blijven je volgen.
    Heel veel succes.

    Liefs,
    Ger en El

  • 30 Juni 2010 - 08:57

    Siobhan:

    Hoi Ineke,

    Wat heb je al veel meegemaakt zeg!
    De stoelendans met de kids ziet er echt schattig uit!

    Tot over 5 dagen

    xx Siobhan

  • 02 Juli 2010 - 13:56

    Ria Wientjens:


    Hoi Ien!!
    Alles goed daar..nou voor de temperatuur hoefde je niet te gaan. Het is hier 37 graden en half Nederland zit een beetje boven het kookpunt ivm de wedstrijd Brazilie-Nederland. Ik hoor dat je het onwijs naar je zin hebt...houden zo!!! liefs Ria

  • 02 Juli 2010 - 18:08

    Jeannette:

    Ik heb al veel aan je gedacht. Ik ben net terug van vakantie en wilde meteen weten of je al een berichtje had achtergelaten. Wat leuk de foto's erbij. Ik probeer wel regelmatig de skipe mischien spreken we elkaar en keertje. Veel succes en geniet ervan.

  • 02 Juli 2010 - 19:45

    Silke:

    Lieve tante Ineke,

    Niels Gijs en ik hebben vandaag om 12.00 uur vakantie gekregen!!!
    We gaan maandag naar Kroatië.
    Vet cool joh.
    Ik heb tegen de jus gezegd wat je doet en ik moest je van haar veel plezier wensen.
    Hier is dat veel plezier dus.
    Hahaha.

    Doei!

    Silke

    P.S. Nederland staat in de halve finale en moet of tegen Uruguay of tegen Ghana.
    Ghana staat nu 1-0 voor dus ik denk dat het Ghana is.
    Hé, ik hoor dat het 1-1 is.
    Nu is het dus spannend.

    :-)

  • 04 Juli 2010 - 13:26

    Han :

    Ha Ien

    Hoe is het ,zijn jullie met de kinderen inmiddels al verhuisd? En is dat goed gegaan?
    Of ben je nog aan het klussen in het huis?
    Hier wordt de oranjekoorts steeds hoger en ik vind het ook wel steeds spannender om naar de wedstrijden met het Nederlands elftal te kijken!

    Ien veel liefs

    Jan en Han

  • 04 Juli 2010 - 13:37

    Marianca:

    Hoi Ineke,

    Geweldig! Nu al zoveel indrukken! Je hoeft je niet te vervelen begrijp ik. Toppie.
    Geniet met volle teuge van je gekoesterde droomwens die nu echt werkelijkheid wordt!
    Hier raakt Nederland "oververhit" na de laatste wedstrijd afgelopen vrijdag tegen Braziel! Nederland kleurt zonnig oranje...
    Blijf je volgen.

    Liefs Marianca

  • 05 Juli 2010 - 11:08

    Rien:

    Hallo lieve Ien,

    Nou dat is even wat anders dan in Nederland.
    Wat een geweldige fotos heb je gemaakt, ben benieuwd naar de volgende.
    Geniet met volle teugen van die schatjes van kinderen, je zou ze zo meenemen onder de arm naar Nederland. Wij volgen je via deze site, en tot de volgende keer!

  • 05 Juli 2010 - 15:00

    Peter- Scheveningen:

    Hay Ineke, wat een leuke foto's. Ben net terug van varen dus kon niet eerder je mail lezen. Het is bij jou wat aan de koude kant zie ik, hier 30 grd plus. Die kids lijken wel allemaal op elkaar qua kleur. Heel veel plezier en laat je wens verder in vervulling gaan.

  • 05 Juli 2010 - 19:40

    Marianne:

    Hela Ineke,

    Helemaal geweldig wat je daar allemaal doet! Die prachtige, lieve Keniaanse kindjes om je heen is wel iets anders als die verwende studentjes hier in Nijmegen met hun broodjes gezond! Geniet er maar lekker van, je hebt het verdient, meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Gatitu

Ineke naar Kenia

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Weer thuis

28 Juli 2010

Foto's

27 Juli 2010

Safari!

17 Juli 2010

Nieuwtjes

14 Juli 2010

Ben ik weer DEEL II foto's!
Ineke

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 36276

Voorgaande reizen:

20 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Ineke naar Kenia

Landen bezocht: