Ben ik weer! - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Ineke Felen - WaarBenJij.nu Ben ik weer! - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Ineke Felen - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!

Door: inekefelen

Blijf op de hoogte en volg Ineke

13 Juli 2010 | Kenia, Gatitu

Hallo allemaal,
Het begint hier al aardig te wennen. Afgelopen maadag zijn er twee vrijwilligers vertrokken en dinsdag kwamen er al twee nieuwe. Leuke meiden, we zijn nu dus met z'n vieren.
Vorige week zijn we ook weer naar mr. Coffee geweest met een deken en matras, maar hij lag ere nog slechter bij. Vrijdag is hij gelukkig naar het ziekenhuis gebracht en nu gaat het weer wat beter. Ook zijn we naar een schooltje in de buurt geweest, wat door vrijwilligers wordt opgeknapt. Het leuke is, als je ergens komt, moet je overal eten en thee drinken!
Op 9 juli zouden we een bezoek brengen aan een fishfarm, daarbij hoorde een stevig ontbijt, later wisten we waarom.... we zouden een wandeling door het bos gaan maken van ongeveer 20 minuten. Nou, dat wer er dus een van 2 uur heen met gevaar voor eigen leven. Het was steeds klimmen en afdalen tussen de brandnetels, gleed zo af en toe weg en dan zou je toch een redelijk eind naar beneden
storten, soms dacht ik echt, waar ben je aan begonnen en ik niet alleen. Maar op het eind was de waterval en dat was de moeite waard, zie foto!Ben trots op mijzelf.. Zaterdag de kinderen opgehaald om te komen spelen bij ons logeeradres, daar hebben ze meer ruimte want het huis is nog steeds niet klaar. Tja, Keniaanse tijd....Zondag zijn we naar Nyeri Hill geweest met de kinderen, daar kunnen ze ook lekker spelen, bij het huis waar ze nu wonen zit geen tuin, dus zijn ze erg vaak binnen. Zondagavond hebben we natuurlijk de wedstrijd gekeken in een cafeetje in Nyeri town, wat een afknapper en wat eens cheidsrechter, we zaten allemaal flink te balen. Dat was het weer voor even, ik laat jullie snel weer de nieuwtjes horen met bijbehorende foto

  • 13 Juli 2010 - 16:08

    Lily:

    Hej Ien, spannend z'on wandeling, ik zou jankend op de grond blijven zitten en niet meer verder kunnen. Ik ben ook zo ontzettend benieuwd wat voor een voedsel je aangeboden krijgt en hoe dat smaakt. Gelukkig dat het wat beter gaat met mr. Coffee, ja wel anders dan hier. Maar daar weten ze niet beter, we staan er gewoon niet bij stil dat sommige mensen een week moeten lopen om een arts te bezoeken!
    Fijn dat je al meer aan het wennen bent. Tot de volgende ronde. X lily

  • 13 Juli 2010 - 16:35

    Han :

    Ha Ien,

    Wat een ervaring, ben je nu extra gehecht aan onze wandelpaden,nu je zo'n surviveltocht achter de rug hebt? Eng hoor!!Maar de foto is mooi!
    Is mr. Coffee door zijn zoon naar het ziekenhuis gebracht ,goed dat hij nu daar is.
    Ook een leuke foto van de kinderen,het zal je wel goed doen als je ze ziet buitenspelen.
    Het Nederlands elftal is vandaag gehuldigd alsof ze de wereldbeker hebben,tja...
    Ien weer veel liefs,
    Han

  • 13 Juli 2010 - 17:31

    Peter/Scheveningen:

    Hay Ine, Je maakt wel wat mee lees ik zo. Ben blij dat ik daar niet woon, pak hier gewoon de auto naar de dokter, wat een verschil he. Je foto's zijn mooi hoor en je hebt toch wel veel gezien lijkt mij zo. In ieder geval ga je nog een paar weken door en is je droom uitgekomen.
    Heel veel sukses verder en de grt vanuit Scheveningen.

  • 14 Juli 2010 - 06:53

    Marja :

    Hoi Ien,
    Volgens mij maak je elke dag wel weer iets anders mee. De foto's en je reisverslagen spreken voor zich. Ik vind het fantastisch wat je daar allemaal doet. Ik had je wel eens in dat cafeetje willen zien zitten tijdens de voetbal wedstrijd. Ben zo benieuwd naar de rest van je ervaringen. Ik denk dat als je weer thuis bent je niet uitgepraat raakt over wat je allemaal ervaren hebt.
    Ik wens jou nog een hele fijne tijd toe. Je bent een kanjer!! Liefs, Marja

  • 14 Juli 2010 - 09:57

    Ger En Elly:

    Ha Ien,

    Meid wat maak je veel mee. Fijn dat mr. Coffee naar het ziekenhuis is gebracht. Wij kunnen ons haast niet voorstellen hoe dat daar gaat. En dan die zogenaamde "wandeling", ik noem dat een nachtmerrie. Ik moet er niet aan denken. Had geen stap meer verzet denk ik, maar ja jij bent een echte diehard natuurlijk. Geniet er van en tot gauw.

    Liefs, Ger en Elly

  • 14 Juli 2010 - 13:44

    Anja Kiefte:

    goh Ineke wat maak jij veel mee nu,leuke en minder leuke dingen natuurlijk.in nijmegen is iedereen in de ban van de vierdaagse.het is hier ook bloed heet.geniet van je tijd daar een ervaaring voor de rest van je leven .groeten

  • 15 Juli 2010 - 20:15

    Nikay:

    Ziet er allemaal veelbelovend uit moeders! De foto's zijn leuk om te kijken, dus als je tijd hebt..meer meer meer!! :) Het eten ziet er goed uit, dus alvast eet smakelijk voor morgenvroeg/middag/avond!

    Ps: doe je een beetje voorzichtig in de jungle?

    Bye bye

    Ons Nieks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Gatitu

Ineke naar Kenia

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Weer thuis

28 Juli 2010

Foto's

27 Juli 2010

Safari!

17 Juli 2010

Nieuwtjes

14 Juli 2010

Ben ik weer DEEL II foto's!
Ineke

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 36277

Voorgaande reizen:

20 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Ineke naar Kenia

Landen bezocht: